Dzieje się!

Jak promować się w Internecie? Rusza cykl bezpłatnych webinariów dla księgarzy

Fundacja Laboratorium Kultury Książki Libroskop zaprasza księgarzy do wzięcia udziału w cyklu bezpłatnych webinariów poświęconych budowaniu wizerunku i promocji księgarni w  Internecie. Webinaria będą odbywać się w formie godzinnych zajęć, na których uczestnicy wysłuchają około 40 minutowego wykładu online, po którym przewidziano dyskusję z prowadzącym za pośrednictwem czatu.

Seminaria powstały na bazie zajęć konwersatoryjnych “Tropem konia czy Behemota? – Sztuka promocji książeczek w internecie” zrealizowanych przez Fundację Libroskop w Instytucie Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej UWr w roku akademickim 2016/2017.  Cykl webinariów dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

 

Program webinarium:

Wprowadzenie. Wizerunek. Którędy  do celu. Tradycyjne czy nowoczesne sposoby? Prezentacja głównych wątków i zagadnień wystąpień.

Temat I: O wizerunku. Podstawy marketingu i psychologi klienta. Wprowadzenie. Prowadzący: Krzysztof Zbigniew Leszczyński.

Temat II:  Księgarskie sposoby promocji i budowania dobrego wizerunku. “Od bibliopoli przez współczesną księgarnię do internetu”. Prowadzący: Gabriel Leonard Kamiński.

Temat III:  Wartość dobrego wizerunku księgarni oraz zarządzanie wizerunkiem. “Włóż zbroję zwycięzcy i staraj się tak długo, aż ci się uda! Prowadzący: Krzysztof Zbigniew Leszczyński.

Temat IV: Możliwości technologiczne tkwiące w Internecie. Szanse i zagrożenia. “Schodź z płycizny na głębię…”. Prowadzący: Piotr Szkudlarek.

Proponuję V: Tradycyjne formy promocji w tworzeniu wizerunku księgarni w internecie. “Stare ale jare …”. Prowadzący: Gabriel Leonard Kamiński.

Temat  VI: Trendy w Internecie pomocne w budowaniu wizerunku  księgarni. “Jak cię widzą tak cię piszą …”. Prowadzący: Maciej Kamiński.

Temat VII: Wielka szansa dla wizerunku. Księgarnia internetowa. ‘”Sposób na księgarski Rebis …”. Prowadzący: Piotr Szkudlarek.

 

Terminy seminariów on-line:

  • Temat I – 05. 10. 2017 r.
  • Temat II – 12.10. 2017 r.
  • Temat III -19.10. 2017 r.
  • Temat IV – 26.10.2017 r.
  • Temat V –  09.11.2017 r.
  • Termin VI – 16.11.207 r.
  • Termin VII – 23.11.2017 r.
  • Test kompetencyjny – 30.11 2017 r.
  • Wydanie certyfikatów uczestnictwa – 4.12.2017 r.

W ramach webinariów odbędą się warsztaty ze sposobów, środków i form promocji księgarni oraz książek w internecie. Godzinne zajęcia on-line zostaną podzielone na dwie części. Pierwszą cześć stanowi 40 min wykład on-line, a część drugą 20 min. czat, podczas którego uczestnik może zadawać pytania prowadzącemu. Wszystkie warsztaty przeprowadzane online na żywo będą dostępne na stronie www.kursy.ksiazka.net.pl.

 

Prowadzący webinaria:

Gabriel Leonard Kamiński: księgarz, wydawca, dyplomowany bibliotekarz, literat (członek Stow. Pisarzy Polskich). Absolwent Policealnego Studium Kulturalno-Oświatowego w zakresie biblioterapii oraz Instytutu Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego,. dziennikarz i recenzent Portalu Księgarskiegowww.ksiazka.net.pl.

Krzysztof Zbigniew Leszczyński: związany z rynkiem książki od 1990 roku. Od 2014 roku Prezes zarządu Fundacji Laboratorium Kultury Książki „Libroskop”. Pracuje jako psycholog oraz wykładowca uniwersytecki, certyfikowany trener i coach biznesu.

Maciej Kamiński: grafik komputerowy i specjalista ds. marketingu, obecnie pracuje w Laboratorium Metod Digitalizacji i Multimediów na Politechnice Wrocławskiej. Absolwent Publikowania Cyfrowego i Sieciowego Uniwersytetu Wrocławskiego. Specjalizuje się w kreowaniu wizerunku i świadomości marki oraz tworzeniu narzędzi do interakcji z klientem w sieci. Od 2012 roku współpracuje z największymi twórcami treści na polskim Internecie.

Piotr Szkudlarek: informatyk, zarządza firmą zajmującą się outsourcingiem usług IT. Wśród usług firmy jest projektowanie  i utrzymanie serwisów internetowych.

Źródło: informacja prasowa organizatora. Fot. Pixabay.com

Wiedza Księgarza
WiedzaKsięgarza.pl to cyfrowy poradnik Fundacji Legalna Kultura skierowany do małych, niesieciowych księgarni. Projekt realizowany w ramach programu Partnerstwo dla książki finansowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.