Poradnik

Internet: strona i media społecznościowe to podstawa dobrze prowadzonej księgarni

internet1

Wśród wypowiedzi ekspertów zaproszonych do współtworzenia poradnika WiedzaKsięgarza.pl powraca zagadnienie związane z wykorzystaniem narzędzi internetowych i mediów społecznościowych w promocji księgarni. Jak zrobić to szybko i tanio? Posłuchajcie wypowiedzi z naszego Wideoporadnika!

 

Dzisiaj małe księgarnie powinny posiadać dobrą, responsywną stronę internetową. Szablon takiej strony kosztuje zaledwie 30 dolarów, podłączenie do niej sklepu internetowego niewiele więcej. Jeśli nie mamy strony internetowej, która dobrze wyświetla się na urządzeniach mobilnych, tracimy prawie 60% klientów, którzy potencjalnie mogliby dotrzeć do naszej oferty – mówi Marcin Skrabka, analityk rynku wydawniczego z GoodBooks.pl. Nasz ekspert zwrócił także uwagę na to, jak duże znaczenie mają systematyczność treści publikowanych w mediach społecznościowych oraz prowadzenie newslettera. Zbieranie maili to powinien być priorytet księgarza. Każdy klient, który wchodzi do księgarni powinien zostawić swój adres mailowy i dołączyć do bazy stałych klientów:

 

Coraz częściej zauważamy, że czytelnicy przychodzą do nas z komórkami i robią zdjęcia naszej księgarni. Później trafiają one na Instagram – być może to jeden z powodów, dla którego docierają do nas nowi klienci. Na Instagramie pojawiają się także pytania od czytelników o aktualną ofertę – o wykorzystaniu mediów społecznościowych w pracy księgarza opowiada Michalina Czekańska z Tajnych Kompletów we Wrocławiu:

Program kursu

Program kursu jest pusty