Księgarnia w Brzegu Dolnym

Ładowanie Wydarzenia

Księgarnia w Brzegu Dolnym

+ Google Map
Zwycięstwa 11 Brzeg Dolny, 56-120 Polska
Tel: 71 319 58 81 https://www.facebook.com/KsiegarniaBrzegDolny/

„Księgarnia w Brzegu Dolnym, niezmiennie w tym samym miejscu, działa od lat 60. ubiegłego wieku. W 2011 roku prowadzenia księgarni podjęła się Stanisława Skrzyńska, wieloletnia pracownica dolnobrzeskiej księgarni, księgarka z wykształcenia, doświadczenia i pełni serca. Po roku dołączyła Barbara Skrzyńska (wychowana w księgarni) i Małgorzata Wawrzyniaczyk, księgarka z wieloletnim doświadczeniem. Skład pozostał niezmieniony i sprawdza się doskonale. Naszym zdaniem zgrana i mająca do siebie zaufanie załoga to jedna z podstaw powodzenia księgarni. Jesteśmy jedyną księgarnią w mieście, ale borykamy się z takimi samymi problemami, jak wszystkie księgarnie niezależne w Polsce. Od samego początku nastawiłyśmy się na całoroczną ofertę, nie chciałyśmy być księgarnią podręcznikową. Tym chyba wygrałyśmy w momencie, kiedy podręczniki wyszły z księgarń. Nasi klienci wiedzieli, że cały rok jest po co do nas przyjść. Jesteśmy księgarnią ogólną, z mocno rozbudowanym działem dziecięcym i młodzieżowym.
Księgarnia znajduje się naprzeciw szkoły podstawowej, w ofercie mamy również podstawowe artykuły szkolne. Nie unikamy galanterii papierniczej, ciekawych notesów czy przyborów piśmienniczych. Puzzle i gry planszowe mamy od samego początku, w ostatnich trzech latach zaczęły cieszyć się ogromnym powodzeniem.
Odbywają się u nas warsztaty dla dzieci i dorosłych, zorganizowałyśmy także spotkania autorskie lokalnych twórców. Staramy się współpracować ze szkołami, ośrodkiem kultury. Raz się udaje, kilka razy nie. Ale próbujemy przy każdej możliwej okazji.
Pokazujemy się w mediach społecznościowych i lokalnej prasie.
Kilka lat temu, jako reakcję na sprzedaż książek w markecie spożywczym, zrobiłyśmy swoją torbę płócienną z hasłem «Książki kupuję w księgarni». Dodajemy ją klientom do większych zakupów, można ją także kupić.
Naszym najważniejszym narzędziem pracy jest pamięć. Staramy się pamiętać o co pytają klienci, co kupują, aby przy następnym spotkaniu móc nawiązać z nimi bardziej bezpośredni kontakt.
Rodzinna atmosfera również sprzyja pozytywnemu postrzeganiu księgarni, wielu naszych klientów stało się naszymi życzliwymi znajomymi.
Kilka razy zmieniałyśmy już ustawienia regałów w księgarni, przy okazji przenosząc działy. Zauważyłyśmy, że dobrze wpływa to na odnajdywanie przez klientów nowych książek. Tam gdzie nie mamy ustawienia alfabetycznego, będziemy co jakiś czas «mieszać» książki na półkach, aby stali klienci mogli natknąć się na nowe tytuły.
Zamawiamy książki dla klientów, staramy się, żeby czas oczekiwania to były maksymalnie dwa dni. Przyjęło się to dobrze.
Mamy Kartę Stałego Klienta, dzięki której przysługuje rabat 10%”.

Fot. Księgarnia w Brzegu Dolnym.