Księgarnia FiKa w Szczecinie

Ładowanie Wydarzenia

Księgarnia FiKa w Szczecinie

+ Google Map
Wały Chrobrego 3 Szczecin, zachodniopomorskie 70-500 Polska
Tel: 668 029 542 http://www.fika.szczecin.pl/

FiKa jest autorską księgarnią z literaturą dla młodych czytelników. Działa od kwietnia 2014 roku.

„Praca księgarki jest moją pasją. Często wyjeżdżam na festiwale literackie, spotykam się z innymi księgarzami, wymieniamy się doświadczeniami. Praca u podstaw nie jest łatwa, ale przynosi efekty. Uśmiech na twarzy dzieci zafascynowanych historią, którą zaproponowałam, jest bezcenna” – pisze dla WiedzyKsięgarza Małgorzata Narożna ze szczecińskiej FiKi. „Pracę z książką rozpoczęłam 4 lata temu, kolejnymi etapami były studia, m.in. podyplomowe Literatura i książka dla dzieci i młodzieży wobec wyzwań nowoczesności, prowadzone w Instytucie Literatury Polskiej z Wydziałem Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW pod kierunkiem prof. Grzegorza Leszczyńskiego. Następnie podjęłam naukę w ramach Polskiej Akademii Księgarstwa” – dodaje księgarka.

Wspólnie tworzymy bazę dobrych praktyk księgarskich. Wskazówki z FiKi:
– w ciągu trzech lat działalności księgarnia przeprowadziła setki spotkań i warsztatów, m.in. w lokalnych bibliotekach, szkołach i przedszkolach, także w przestrzeni miejskiej,
– obecnie FiKa realizuje dwa projekty MKiDN dzięki programowi „Partnerstwo dla Książki”: „FiKa. Księgarnia przyszłości” oraz „Książka się stroi”, w ramach których przeprowadzono wakacyjne warsztaty, spotkania autorskie, wyprodukowano także filmy promujący księgarnię,
– wsparciem dla działania księgarni będzie powołana fundacja promująca kulturę i czytelnictwo, w szczególności dla najmłodszych; Fundacja FiKa Czyta będzie działać w jednym lokalu z księgarnią, ma pozyskiwać fundusze na działania animujące życie kulturalne lokalnej społeczności,
– FiKa zadbała o swój wizerunek i identyfikację wizualną (logo); prowadzi także spójną komunikację w mediach społecznościowych, m.in. na Facebooku, na Instagramie oraz na YouTube; współpracuje także z lokalnymi mediami, które promują wydarzenia odbywające się w księgarni.

Fot. FiKA.